Meniu
 Pradžia
 Akcijos
 Renginių kalendorius
 Renginiai
 Skelbimai
 Partnerių skelbimai
 Paslaugos
 Jogos kryptys
 Instruktoriai
 Tvarkaraščiai
 Kainos
 Foto Galerija
 Masažai
 e-parduotuvė
 e-laikraštis YOGA
 Apie mus rašo
 Skaitiniai
 Video
 Kaip mus rasti
 Mūsų draugai
 Kontaktai

Apsilankymų
3003038 Apsilankymų

Informaciniai rėmėjai
 

 2017 10 17
Kaip meditacija malšina skausmą   Spausdinti  Siųsti E-paštu 

Pasak naujausio tyrimo, kuris buvo publikuotas balandžio šeštosios "Journal of Neuroscience" (Neurologijos Žurnalo) numeryje, meditacija sukelia galingą, skausmą malšinantį poveikį smegenyse.
"Taip pirmas tyrimas, kurio rezultatai įrodo, jog pameditavus truputi ilgiau nei valandą skausmo patyrimas ,bei smegenų reakcija į skausmą stipriai prislopsta", teigė "Wake Forest" baptistų medicinos centro mokslininkas, Fedel'is Zeidan'as.

"Poveikis yra milžiniškas - beveik keturiasdešimties procentų sumažėjimas skausmo intensyvume ir penkiasdešimt septinių procentų sumažėjimas skausmo sukeltuose nemaloniuose pojūčiuose. Meditacija su skausmu susidoroja geriau, nei morfinas ar kiti skausmą malšinantys vaistai, kurie geba pašalinti tik apie 25% skausmo".

Tyrimui buvo surinkta penkiolikos niekada nemeditavusių žmonių grupė. Visi dalyviai sudalyvavo keturiuose dėmesio sutelkimo meditacijos užsiėmimuose. Dėmesio sutelkimas yra viena atidumo meditacijos formų, joje žmonės mokomi susitelkti į kvėpavimą ir atsikratyti blaškančių minčių bei emocijų.

Dalyvių smegenų aktyvumas buvo ištirtas prieš meditaciją ir po jos. Buvo pasitelktas specialus vizualizacijos tipas - arterinių sukinių ženklinimo magnetinio rezonanso tyrimas (ang. ASL MRI). Šis metodas leidžia užfiksuoti ilgesnius smegenų procesus, kaip meditacija, geriau, nei leidžia įprastas magnetinio rezonanso tyrimas. Stenografijos metu ant visų dalyvių dešinės kojos buvo uždėti skausmą sukeliantys, terminiai prietaisai. Šie prietaisai įkaisdavo iki 50°C temperatūros ir degindavo mažą odos plotelį, tokia temperatūra daugumai žmonių sukelia skausmą per penkias minutes.
Zeidan'o teigimu, skenuojant dalyvius po meditacijos paaiškėjo, kad absoliučiai visų asmenų tolerancija skausmui išaugo nuo 11 iki 93 procentų.

Tuo pačiu metu meditacija ženkliai sumažino smegenų aktyvumą sematosensorinėje žievėje, srityje, kuri yra lemiama skausmo stimulo vietos ir intensyvumo nustatyme. Tuo tarpu prieš meditaciją aktyvumas šioje srityje buvo labai aukštas. Tačiau dalyviams medituojant stenografijos metu, šios svarbios, už skausmą atsakingos srities aktyvumas buvo neaptinkamas.

Tyrimas atskleidė ir tai, kad meditacija padidino smegenų aktyvumą priekinėje vidurinių smegenų žievėje, insulos priekinėje dalyje ir priekinėje-orbitinėje smegenų dalyje. "Visos šios sritys nusako, kaip smegenys apdoroja ir įsimena patirtą skausmą, kurį signalais iš kūno atsiunčia nervinės ląstelės", teigė vyriausiasis tyrimo autorius, neurobiologijos ir anatomijos docentas Robertas C. Koghil'as dirbantis "Wake Forest" baptistų medicinos centre.

"Kuo daugiau šios smegenų sritys buvo aktyvuojamos, tuo stipriau buvo malšinamas skausmas. Viena iš priežasčių kodėl meditacija yra tokia veiksminga blokuojant skausmą yra ta, kad ji veikia ne vieną smegenų dalį, ji veikia visus skausmo apdorojimo lygius".

Zeidanas su kolegomis tiki, kad meditacija gali būti panaudota klinikiniais tikslais, nes prireikė tiek mažai laiko, kad būtų pasiekti tokie dramatiški rezultatai. "Šis tyrimas parodo, kad meditacija iš tikrųjų stipriai paveikia smegenis ir gali būti efektyvus būdas skausmo malšinime nenaudojant jokių vaistų", džiaugėsi Zeidanas.

Šaltiniai: balsas.lt, delfi.lt, technologijos.lt


Lankomiausia
Terapinė joga
Kaip mus rasti
Apie Kauno jogos studiją
Giedrius Rėbžda
Vytis Zabulėnas
Nomeda Giraitienė
Jogos mankšta nėščiosioms
Ignas Zakarauskas
Siūlomų rengti seminarų temos
Sveikatingumo centras Linija (Kaunas)

 
>
2008 (c) VšĮ KJS, Seinų g. 5, LT-44146 Kaunas. Įm. k. 135886685. Tel. (8 37) 222278. El.p. info@kjs.lt. Skype: Skype Me™!skype_yoga